Leer alles over


CRISISBEHEERSING


Training

Een crisis komt altijd onverwacht.

Of het nu gaat om een communicatiefout die escaleert, reputatieschade in de media, een verstoorde relatie met stakeholders of een calamiteit op de werkvloer. In tijden van crisis draait alles om duidelijke communicatie, snel schakelen en rust uitstralen.
 
In deze tweedaagse training leer je hoe je onder druk de regie behoudt. Je ontdekt hoe je crisissignalen eerder herkent, hoe je met vertrouwen communiceert en hoe je voorkomt dat emoties de overhand krijgen.
 
Na deze training sta jij sterker in jouw schoenen als het misgaat en weet je hoe jij de schade kunt beperken.

Onderwerpen
Dag 1
Wat is een crisis? Herken vroegtijdige signalen
Crisiscommunicatie volgens SCCT
Rollen, verantwoordelijkheden en scenario’s
Oefenen met crisisgesprekken en persreacties
Emotieregulatie

Dag 2
Gedrag in crisissituaties
Leiderschap en communicatie onder druk
Omgaan met de media en belanghebbenden
Communicatiestrategieën voor herstel en reputatie
Actieplan: jouw rol in een toekomstige crisissituatie

Dag(en)
2

Meer informatie
Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan op de website stem je in met ons privacybeleid.